Ulla-Maija Rouhiaisen ope-blogi

matkailun oppimispäiväkirja

Matkailualan oppimisesta

1 kommentti

Hei KT12 MT-opiskelijat

Harjoitellaan siis oppimispäiväkirjan pitoa blogissa. Tämä juttu perustuu siihen, että opettajat oppivat koulussa samalla tavoin kuin opiskelijat, samoilla välineillä ja hoksottimilla – opettajilla on vain vähän enemmän kokemusta ja tietoa ja tietenkin VIISAUTTA, jota opettaja yrittää jakaa.

Opiskelijoilla on samat hoksottimet, ehkä vähemmän kokemusta ja tietoa, mutta VIISAUTTAkin on kertynyt. Oppiminen on vuorovaikutusta. Opettaja antaa kehyksen, sirpaleen tietoa, fragmentin taitoa, kokemuksia, kertomuksen. Opiskelija liittää ensin kehyksen omaan maailmankuvaansa ja siihen ne sirpaleet ja muut tärpit ja fragmentit sitten tarttuvat. Sitä on oppiminen, uusien ja vanhojen juttujen yhdistämistä ensin päässä. Pään ja käden välinen yhteistyö on evoluution (MIKÄ ON EVOLUUTIO – KATSO KIRJASTA, EI WIKIPEDIASTA) korkein aste. Kädellä ja päällä saa aikaan yhtä ja toista, hyvää ja pahaa.

Olisi siis luonnonvarojen tuhlausta, jos emme koko ryhä jakaisi tietoja toisillemme, opettaisimme toinen toistamme.

Käden ja pään välinen yhteistyö on koko MATKAILUN VIITEKEHYKSEN – PALVELUJEN VIENNIN AMMATILLINEN PERUSTA.  Kirjoitan teille seuraavaksi kertausta palvelujen viennistä matkailun liiketoiminnasta, kunhan olen saanut muutamia kommenteja tähän blogiini.

Mainokset

One thought on “Matkailualan oppimisesta

  1. Kirjoitelkaa kommentteja tähän ja toistenne blogeihin myös, t. Ullis

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s